Friday 9 January 2015

Day 5: Your day in great detail

Assalamualaikum


Day 5: Your day in great detail

My day in great detail huh? In one word pun boleh - bosan. HewHewHew. Tipikal hari-hari bakal guru yang menunggu waktu posting lah sayang.

5.30pagi - Bangun mandi
6.00pagi - Solat subuh
7.00pagi - Sapu depan rumah/Siram pokok
8.00pagi - Breakfast
Pagi tadi buat susu segelas, makan 2 roti wholewheat gardenia yang diletakkan keju kt tgh and aku fry kejap. Tiba-tiba time makan ada serangga masuk dlm susu. Aku berang. Geram. Terus buat kopi segelas sebab geram kat serangga yang mati lemas tu. Ape kaitan? Mmg takde. Alasan je nak minum kopi. Eheh.
9.00pagi - Kemas rumah
Ayah busy lately sebab uruskan mangsa-mangsa banjir dr Kampung Gajah. Semalam, banjir mula naik ke Selabak. Tambah lagi kerjanye. So buat kerja kat ruang tamu sampai tidur situ. So ruang tamu tu pun..hm..macam tu.. Ha Ha Ha.
10.00pagi - Mula lepak dapur.
Pasang radio hot.fm. Dengar celoteh AM Crew cm biase. Prepare bahan nak masak Ikan masak taucu dengan sambal telur. Ambil portion sikit je sebab prepare utk parents. Aku? Tak makan. Diet. Lah. Sangat. Ha Ha Ha.

                HashtagTaucuOpahNur          

                       HashtagTerbaaaiikk

Ape?? Baked Beans?? Hm..elok. Memang Baked Beans 'sangat' dekk..Nama dia taucu. Sedap! Bagi aku, taucu antara lauk yang aku suka tapi budak-budak sekarang mana suka makan lauk taucu. Taste berubah ikut zaman I guess. Feeling tua sangat kan. Ha Ha Ha. Kesian Acik Midah aku yang berniaga depan IPG Ipoh, dia kata budak-budak sekarang tak layan taucu dah..so dia tukar lauk lain. Aku punya lah mencari lauk taucu kat kedai Acik Midah. *Bummer*
11.00pagi - Masak
Mak aku yang suka sangat lauk taucu. Ayah aku cakap tak suka. Ulang suara. Ayah aku cakap tak suka.
12.30tghari - Mak ayah balik

             HashtagTakSukaMakanTaucuKatanya

1.30ptg - Solat
2.00ptg - Tengok TV
4.00ptg - Cycling
5.00ptg - Solat and mengaji
5.30ptg - Sambung Cycling
7.00mlm - Prepare solat
8.00mlm - Makan biskut Jacobs Hi-Iron 7 keping dengan susu segelas.
8.30mlm - Sesi mengurut mak
10.00mlm - Maharaja Lawak Mega.
As I'm typing right now, tergelak-gelak tengok Shiro. Ha Ha Ha. Tema minggu ni Seram. Kalau ikut konsisten, aku suka Zero tapi Shiro, Sepahtu dan Bocey selalu come back dengan performance yg lebih win! Tak kisah lah sape menang, enjoy the performance je lah..


P/S: Jalor please sedar yang korang memang tak perform. Juri tak boleh ada favouritism. Tak timbul isu suka or not. Tak timbul juga isu if korg abaikan anak isteri kat rumah sebab itu falls kpd time management korg. Dan ini komitmen korg pada pertandingan. So, jgn lah sentap bila kalah. Adat pertandingan. Cuba lah lagi.

No comments:

Post a Comment