Monday 22 December 2014

Fresh Start

Assalamualaikum.

Ini adalah blog yang ke 501. Heh. Sebelum ni pernah create blog "ThrowMyHeartOut" yang mana motif utama blog tu adalah untuk membantu aku dengan my English Language proficiency. Blog tu bertahan selama 3 tahun. Lepas tu mula tak aktif blog. Maka ia ditinggal terbengkalai forever alone sorang-sorang. Ok. Habis cerita.

23.12.2014 is a New Chapter

A little bit of self-introduction. Dilahirkan pada 20hb Mac 1991 bersamaan 3 Ramadan di Hospital Teluk Intan, Perak Darul Ridzuan. Berdarah Mandailing Lubis dan Siam Pattani, but I'm proudly claimed myself as a Mandailing sebab rare dan berhidung jambu air. Eheh Eheh. Syahirah adalah nama yang dipilih untuk menjadi nama dunia akhirat.

Currently sedang menunggu panggilan posting dari Kementerian Pelajaran Malaysia ke sekolah-sekolah sebelah barat Malaysia. Amin Amin Amin. Jangan dipertikailah kenapa mengapa dan sebagainya. Bermajor dalam Teaching English as a Second Language for Primary School Students dan berminorkan Language Arts dan Pendidikan Seni Visual.


Simple words to describe me:

Seorang Hantu Galah dari 2003 sampai sekarang


Rabun


Seni berakar di hati


Was cute


Currently a weirdo


Although dah 23 tahun, I still have this childish side of me yang keluar especially bila hang around orang-orang yang rapat. Walaupun generally orang luar nampak aku dingin, sombong dan pendiam. Pergh..Padu. Hanya orang-orang yang rapat akan nampak diri aku yang extrovert and weirdly goofy. Ulang suara hanya special people je dpt hadap perangai pelik aku. Bila cakap pasal perangai childish, ada macam-macam kan. Childish aku adalah aku suka tease orang yang rapat dengan aku. I think most primary school teachers akan ada this childish inner-self yang membantu interaksi dorang dengan budak-budak jadi more fun. Actually, bagus jugak kalau kita semua ada this childish inner-self yang fokus pada having fun and care-free. Alam orang dewasa terlalu stress. *sighGST*  Eh. Some people like me, some people don't. Kita tak boleh senangkan  hati semua orang. Hati kita ni Allah yang pegang. Till next time.

No comments:

Post a Comment